Selasa, 26 Jun 2018

Cerita : Ranjang di Rumah Bujang

Aku dah dua tahun dok sorang. Rasa boring pulak. Jadi bila agreement sewa aku habis, aku cari apartment 3 bilek, nak share dengan mana-mana member. Aku tanya la sana-sini, tapi dia orang satu geng empat orang. Dia orang setuju share dua bilek, dua orang sebilek, aku ambek master bedroom. Johan, 28, tinggi dalam 5’ 11”, kawannya, Azim, 26, 5’ 9”. Johan dangan Azim n memang best friend, main ragbi sama-sama dari sekolah dulu. Yang dua lagi ialah Joe, 26 gak, lebih kurang tinggi sama denganJoe gak. Joe bawak Adam masuk. Adam paling muda, 24. Aku berumur 25. Semua kira keras, jantan. Ada yang bekerja sebagai bank, ada yang kerja insurans dan yang kerja kat TV3. Saya tak tahu laa sama ada dia orang straight ke plu. Aku tak kesah pun.

Kita orang bila balik rumah memang terus salin pakaian, yang ada pakai kain, yang lain seluar pendek boxer, dan juga spender. Baju memang laa kita orang tak pakai. Lagi selesa. Bila nak keluar rumah baru pakai baju. Dalam bulan kedua, aku beli TV flat screen 40 inci. Kita orang serumah mula ler bentang tilam depan tv kat ruang tamu tengok movie ramai2, sampai jadi kebiasaan, kami tido berlima tiap-tiap malam pulak, seronok bersembang tido sempit2 sikit, kongsi-kongsi selimut. Bila tido ramai2 tu masing-masing berkain, berboxer, berspender.

Masuk malam minggu pertama lepas beli TV besar tu, pagi Sabtu, aku terjaga bangun. Di kiri aku, kain pelikat Joe dan Azim dah terlondeh sampai kelutut. Sebelah kanan aku, Adam dengan Joe kepala kote dia orang terjulur keluar dari seluar boxer dia orang. Aku pakai kain gak, tertanggal ikatan dia tapi tak ler terlondeh.

Dekat seminggu lebih, macam ini lah lebih kurang tiap-tiap pagi. Masuk malam Jumaat, Johan kata, “Aku nak tido tak yah kain ahh. Kalau korang tak suka, boleh tido dalam bilek”. Aku jawab, “Tak kesahlaah Johan, dah seminggu dah pun kita orang tengok batang ko.” Gelak semua dengar. Azim dan Adam pun malu-malu gak tapi malam keesokannya, senyap-senyap tengah malam aku pasti dia bukak boxer dia orang sebab pagi Ahad, dia orang berdua bila keluar bawah selimut memang berbogel. Macam tu lahh seminggu lebih malam-malam berikutnya.

Satu malam tu, aku dah boring, aku keluar bilek air, telanjang, lepas keringkan badan, aku cari kain. Alamak, semua dalam washing machine, basah lagi. Spender aku lak semua kotor. Aku dari dalam bilek terus kedepan, bebogel cepat-cepat masuk selimut. Ruang tamu pun dah gelap, semua yang lain asyik tengok movie apa entah. Johan perasan aku bebogel masuk selimut, dia usik aku, “Ko ni jantan betul la.” Aku gelak jerr. Johan, memamg perangai hero dia cabar semua orang, “Kalau korang sama jantan, jom semua bogel jer arr.”

Empat-empat yang lain, lepas di ejek sesama sendiri, bukak kain dengan spender tapi kita orang semua bawah selimut laa, sampai kat pinggang. Macam tu laa kita orang berlima tido setiap malam selepas tu. Tapi bila bangun pagi2, masing2 sorok gak kote keras, maklum la jantan bangun pagi kan? Cepat-cepat pakai kain.

Lebih kurang sebulan, satu malam tu, malam sebelum Merdeka, tengah sedap- sedap tengok tv cerita Avatar, bekalan letrik putus. Masing-masing menyumpah. Okay lah, jom tido jer. Kita orang walapun berlima tapi pakai empat bantal. Sempit sikit jadi panas laa. Aku tolak kain selimut sampai ke pinggang.

Sorang demi sorang pun ikut jugak. Azim melepaskan nafas, “Lega sikit.” Tengah malam, pukul 2 pagi kot, aku terbangun. Selimut kita orang dah meleret ke hujung kaki. Sebabkan tak ada selimut, kote aku tergesel lak dengan pinggang Johan, makin tegang keras. Johan buat tak endah jer padahal kote aku sekarang dah keras tersandar kat punggung dia. Dah la tu, tangan Azim tersepit kat belakang aku (aku tidor mengiring selalunya). “Oi, Zim, sakit la belakang aku.” Azim tak jawab tapi dia tarik tangan dia dan letakkan tangan dia kat bahu aku, macam peluk pulak. Dah tangan Azim tak ada kat sebelah belakang, aku terasa pulak kepala kote Azim. Lantak arr, sedap pulak rasa panas, hehehe. Jadi malam tu, kami berlima tido berbogel tanpa selimut, telanjang terbuka di depan ruang tamu sampai pagi.

Besuk pagi, aku terbangun terasa Azim bergerak-gerak. Semalam semua tido awal, jadi kita orang terjaga awal jugak lah tapi sebabkan hari cuti, masing-masing malas nak bangun, sedap berlengah-lengah separuh tido. Aku pun ambek remote control pasang tv, sesaja nak tengok siaran secara lansung sambutan Merdeka. Semua pun terjaga tapi agaknya masa tu pun semua dah selesa berbogel sesama, kami lepak jer atas tilam tanpa segan silu.

Dalam kami berlima, Johan (nama pun Johan), kote dialah besar sekali. Kepala kote dia kepala cendawan. Pagi tu, kote dia keras jer tapi Johan ni dia main ragbi, jadi dia memang selesa bersentuh badan dengan lelaki, dia buat selamber jer. Kita orang yang berempat ni, lebih kurang ikut jer Johan ni sebab dia yang paling tua. Kita orang pun tepis rasa segan yang ada dan lagi pun, dah berminggu sesama bogel bawah selimut. Sekarang bezanya taka da selindung2, terpampang kita orang tanpa seurat benang atas tilam kat ruang tamu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan